Rumores y discusión sobre el próximo multirrol que no fue para la FAA

No no...

Siempre se habla con la idea que la guita está... sino obvio mas vale meterse un tiro en las bol... Lo que hay si es otro detalle... cuanta plata va a poner en el proyecto.

Si vas a EEUU con la intención en firme y seria de adquirir 32 F-16 Block-50, con todo el paquete (repuestos, rotables, asesoría técnica... armas), EEUU te los vende sin ningún problema. Alli ya hay una intención de ambas partes en hacer el negocio; hoy solo está de parte de EEUU... de nosotros nada.

Respecto a las armas. Lo que aqui hace falta no está vetado; cualquier arma guiada convencional está a la venta (salvo algunas pequeñas cosillas).

Pero el Block-50 es carisimo; entonces sabes que eso justamente no vas a ir a comprar. En cambio hay grandes cantidades de aviones de segunda mano, que con un conveniente MLU se transforman en sistemas poderosos.

Ahora nos vamos entendiendo....:cheers2::rofl:
 
argentina reemplaza alos mirage?

Ahora nos vamos entendiendo....:cheers2::rofl:

soy nuevo en el foro,y me gustaria saber si tienen alguna novedad sobre el reemplazo de los mirage

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y en que quedaron con el reemplazo de los mirage o los a4
 

Hattusil

Miembro del Staff
Moderador
En nada.
No hay proyecto alguno a corto o mediano plazo. Existe un estudio sobre posibles modelos a adquirir, pero no hay ningun plan de adquisición.

El A-4AR va a volar hasta mas allá del 2020. Para él falta mucho para jubilarse.
 
En nada.
No hay proyecto alguno a corto o mediano plazo. Existe un estudio sobre posibles modelos a adquirir, pero no hay ningun plan de adquisición.

El A-4AR va a volar hasta mas allá del 2020. Para él falta mucho para jubilarse.
Don Hattu como anda yo tedigo que hay que ver si tenemos a el A-4 volando hasta el 2020 ( es lo ideal pero vivimos en Arg) mientras que no le pongan repuestos y dientes en un sist de armas incompleto y que cada dia se come mas de sus hermanos en reserva va a llegar un momento en que no alla mas. si se quiere mantener este sist de armas hasta el 2020/22 haria un plan de compras de mat y de dientes( por ejm 48 Aim 120B mas las dardo y algunas GBU y MK)lo necasario para poder disparar misiles BVR ( bus cableado seria muy importante crea doctrina en el uso de un misil BVR y la plataforma la tenemos y la invercion no seria mucha) tambien esta la opcion de compra el parque de A-4 que tiene NZ que podrian servir de repuestos
Saludos
 

boreal

Forista Sancionado o Expulsado
Si vuela de continuo en Perú muy caro no será, es bimotor, más blindado que un T-55 y más moderno que cualquier A-4.
 
ES CARO, COSTOSO, ENORME Y VIEJO. Peor que los A4-AR.

no muy caro, alrededorde los 11 o 12mill., si no me equivoco (corrijamen si no es asi)no es mucho mas costoso que el A-4, la configuracion es un poco mas baja, pero no es mas grande, y por ultimo..... viejo?...si buscas por ahi, vas a ver que todavia se esta pruduciendo, el su-25 scorpion y la vercion de exportacion su-39, es todo tiempo, con ultima tecnologia y no te alcanzan los dedos de las manos para contar todos los dientes que puede llevar este bichito

saludos
 

Delfin

Forista Sancionado o Expulsado
ES HORRIBLE.

Salute
Derru

Y si... es FEO, pero... el SU-39 lleva una carga bélica impresionante! No lo menospreciemos...



The latest upgrade of SU-25 attack plane. Evolution included Su-25T (anti-tank), Su-25TK (commercial, export version) and Su-25TM (Modified). Externally it differs by hunch behind the cockpit and TV sight in the nose. Since then, design has moved farther away from the original SU-25. Production started at Ulan-Ude (South Siberia) factory.

The Su-39 is intended for accurate destruction of any targets on ground, sea and in the air located up to 900 km from home aerodrome day and night, in VFR and IFR of the weather conditions and enemy air defense counteraction.

The aircraft features the following characteristics ensure its highly effective combat use:

1. Sight/navigation system comprising:

Armament control system that provides for the use of aboard weapons in a horizontal flight, diving, recovery from diving and pitching-up and two different weapon types in one attack:
  • - Shkval day/night automatic sight system constituting an optical radar with 23 power magnification of a target and terrain, including a system used for the search, identification, tracking and target designation for 'Vikhr' missiles and weapons with laser guidance system, featuring 0.6m guidance precision. For night missions the Mercury low-level TV system is used. It is installed on under-wing pylon for night sorties.
  • - Coherent-Pulse RLPK-25 Kopiye radar sight system operating in a 3 cm band of electromagnetic waves intended for detection and target designation in "air-to-surface", "air-to-air", "air-to-sea" modes of operation and in a cartography mode. It is capable to detect a tank column moving along the road in wooded area at distance of 20km.
Navigation aids providing for automatic approach with up to 10-15 meter precision irrespective of a flight range.

2. The electronic countermeasure (ECM) system is intended to carry out electronic reconnaissance and all-directional protection of aircraft in radar and IR band of electromagnetic waves in automatic mode of operation without the pilot's interference.
The system comprises: SRTR warning electronic reconnaissance set intended to pinpoint all existing ground, airborne and shipborn radars used for detection and fire-control, operating in 1.2-18 GHz and determine the most dangerous target, its coordinates and distance to it;
small-size electronic active jammer, generating deflecting, noise, scintillating and re-targeting to underlying surface interferences;
optronic jammer, generating an amplitude-frequency modulating interference to IR missile seekers;
dispenser of IR decoys with 192 decoy projectiles generating passive jamming in conjunction with "cold" aircraft engines intended to frustrate at a critical moment over a target the AD missile portable systems of enemy attack;
aircraft decoys to detect and deceive AD enemy systems lurking in ambushes, on-board fighter radars and missiles with all types of seekers.
3. ARMAMENTO
The large nomenclature of precession weapons, including "air-to-surface", "air-to-sea", "air-to-air" and "air-to-radar" missiles and all nomenclature of cheap and effective means of destruction: 85-250mm rockets, 30mm guns and air bombs up to 500kg (total up to 6,000kg).

However, the VIKHR antitank missile is the main versatile weapon of the Su-39. The aircraft is armed with 16 such missiles capable of directly hitting a moving tank at a 10km range featuring up to one meter of reduced armoring, rapid boats, rapid maneuvering helicopters and heavy aircraft. Tests performed by Sukhoj Design Bureau allow to estimate that the Su-39 carrying 16 Vikhrs in favorable circumstances can destroy up to 12 tanks and helicopters in one sortie.

4. SUPERVIVENCIA
The unique effectiveness of a combat survival system, providing for a 100 % protection of the pilot and vital parts of an aircraft from 30mm gun rounds and missile splinters and returning the aircraft to its home aerodrome when hit by an AD portable Stinger type missile system. Titanium-welded cockpit provide the pilot with comfort of safety, substantially decreasing combat workload. To shoot down the Sukhoi, it is necessary to score at least 30 hits with 20-mm shells of the Vulcan cannon.
The high efficiency of the Vikhr system was revealed during combat employment of the SU-25 in armed conflicts worldwide. The total weight of combat survival equipment of the Su-39 is equal to 1,115 kg.

5. MANIOBRABILIDAD (apto para CAS y BAI)
The high aircraft maneuverability enables it at low and average altitudes and speeds to turn "on its tail" and launch a second attack almost without visual loss of contact with an air and ground (surface) target, especially in limited space over the target- in hard accessible forest and mountainous areas, when the use of other strike systems is virtually impossible. In addition, high-lift wing allows it to outmaneuver any existing fighter at low altitude (where Su-39 supposed to operate).

6. CONFIABILIDAD
The high reliability of the Su-39 and its systems was revealed by extended operation of the SU-25 attack aircraft.

7. APTITUD para operar desde PISTAS NO PAVIMENTADAS
The Su-39 capability to perform take-off and landing with a combat payload on poorly prepared unpaved runways, including those located in the mountains up to 3,000m high above sea level thereby making the Su-39 appropriate for combat use in close vicinity to combat actions region ensuring a rapid change of aircraft basing and the rapid delivery surprise blows on the enemy.

8. RELACION PRECIO / PRESTACIONES
The technical-economical indices characterize the Su-39 in any kind of operation as the "genuine soldier" weapon.

 

rojo

Desde el Nacional
Colaborador
no se si sera lindo o feo pero no es lo que tenemos que adquirir es una bestia si , es un avion especifico de ataque y no tenemos la posibilidad de darnos el lujo de tener sda especiales para cada tarea, el reemplazo de los a4 tiene que ser un multirol o seguir con los a4.
 
Antes de adquirir los su25 prefiero agarrar ese dinerillo y comprar Mavs. y otras cositas para que los a4 no anden en bolitas por la vida :svengo:
 

Delfin

Forista Sancionado o Expulsado

Mas data... AN/AAQ-28(V) LITENING Low Risk, Next Generation Targeting Pod

http://www.es.northropgrumman.com/solutions/litening/

Y... de paso... :yonofui: un puñado de JASSM (AGM-158 Joint Air-to-Surface Stand_off Missile - Cruise Missile)




Specifications
  • Length : 4.27 m (14 ft)
  • Wingspan : 2.4 m (7 ft 11 in)
  • Weight : 1,020 kg (2,250 lb)
  • Speed : Subsonic
  • Range : 370 km+ (230 mi+)
  • Propulsion : Teledyne CAE J402-CA-100 turbojet; thrust 3.0 kN (680 lbf)
  • Warhead : 450 kg (1000 lb) WDU-42/B penetrator
  • Production unit cost : $700,000
Si, si... ya se,.... la DARDO es mucho mejor y mas barata :rofl:
Ahhh y la JASSM ER (Extended Range) tendrá un alcance de apenas 500 NMI (unos 930 km)... es decir: se las lanzamos (ya saben a quien) desde aquí... sin necesidad de que el avión decole :rofl:
 
todo eso para ponerlo en este nene mimado, que ya se recontra gano su lugar entre nosotros, y que aguante un par de añitos mas
y cuando lo podamos reemplazar, va ha ser como el autito viejo del abuelo que queda en la familia, todo el mundo lo quiere, nadie lo usa , pero no lo toques o lo rayes por que te matamos :D:cool:



una preguntita, como para sacarme la duda, por lo que estuve leyendo por ahi, el A-4AR skyhawk, es el mas avanzado de todos los que hay por ahi? o sea con la ultima actualizacion que se le hizo cuando se adquirieron
 
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