El Club del MiG-25/31

Sebastian

Colaborador
110083.jpg
 

Grulla

Colaborador
Colaborador
Here is the original plans and the original shape of the MiG-25, this shape never passed on as the west would have blamed the Soviets for copying the Avro Canada Arrow, The MiG-25 would have been more of a capable dogfighter if she had been in this layout, but they did not go ahead with the original plan, and redesigned the aircraft to the famous shape that she has today!, but the wing design was kept, and all moving tail sections were added for balance at high speed..
269627_472802479411045_870949691_n.jpg



MiG-25A Firing the Bisnovat R-40, the long range missile that the MiG-31 carried
58502_153229854701644_5692405_n.jpg



183647_472034109487882_2114481462_n.jpg


539145_471016426256317_1050161774_n.jpg


376665_469997746358185_1320539672_n.jpg



A MiG-25PD (left) an Su-24 (Center) and a MiG-25UB (Right), these were part of an aerobatic team in the Azerbaijan Air Force
407511_346743335350294_415292461_n.jpg


309441_269523769738918_273680409_n.jpg



ere is the very last MiG-25PD in service with the Russian Federation, this fighter has been in service since 1974, and she is looking as magnificent as always, the reason that this MiG-25 is still in service is because the Russians past it off as a MiG-25RB, but with the radar configuration im surprised they did not know the difference!
326393_346730758684885_60293826_o.jpg



Ukranian MiG-25, this example was one that was passed on when the Cold War ended, and the Soviet Union Collapsed
327613_269422853082343_1116942185_o.jpg


A Mini MiG-25, 1/144 Scale, Kit maker is Academy
311450_283057518385543_499872793_n.jpg
 

Motocar

Colaborador
Recuerdo en los años setenta (y todavía a principio de la década del ochenta)haber visto en revistas y libros solo fotos muy borrosas o de baja calidad del "Temible" MiG-25 según fuentes occidentales de inteligencia, sin embargo a casi 50 años de su primer vuelo y mas de 40 de su entrada en servicio la aviación rusa y la argelina siguen operando el MiG-25R/PD, todavía hoy goza de unas prestaciones sin igual, me pregunto que habría pasado de seguir un programa de actualización y puesta al día, cambios en los radares controles electrónicos para mejorar el consumo su motor, sistemas de re-abastecimiento en el aire, mejoras en sus equipos de contra-medidas de guerra electrónica, cabina de "cristal" mas ergonómica, siempre quedara la duda pero uno observa las actualizaciones en cazas como el F-15 y el F-16 que los mantienen en producción y con buena salud de cara al futuro, hasta el modesto MiG-21 ha sido actualizado por rusos e israelíes sin mencionar a los MiG producidos hasta hace poco por los chinos.

Exitos
 
Arriba