Tu-22M Backfire

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Grulla

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Rusia Modernizará 30 Bombarderos Tu-22M3 Para el Año 2020



MOSCÚ, 31 de enero (RIA Novosti)

Alrededor de 30 bombarderos estratégicos Tu-22M3 de la Flota de Aviación de Largo Alcance de Rusia serán modernizados en 2020, dijo el martes portavoz de la Fuerza Aérea rusa coronel Vladimir Drik.

"Tenemos la intención de actualizar unos 30 bombarderos estratégicos al nivel M3M", dijo Drik.

El Tu-22M3 (designación OTAN Backfire-C) es un bombardero estratégico supersónico de largo alcance , de geometría variable, que Rusia utiliza principalmente para patrullar los cielos sobre las fronteras del sur, Asia Central y la región del Mar Negro.

El Tu-22M3 tiene una autonomía de vuelo de 6.800 km (4.300 millas) y puede llevar a un 24,000 kg (52,910 libra) de carga, incluyendo bombas nucleares y misiles de crucero equipados con ojivas nucleares o convencionales. Los aviones del estándar M3M pueden ser equipado con una amplia gama de armas.

A partir de 2008, la Fuerza Aérea de Rusia tenía al menos 141 bombarderos Tu-22M3 en servicio.

El mayor general Anatoly Zhikharev, comandante de la Aviación de Largo Alcance, dijo anteriormente que la flota de la aviación estratégica de Rusia sufrirá una amplia modernización, mientras que el bombardero estratégico de próxima generación de Rusia, el PAK DA, está siendo desarrollado por la Oficina de diseño Tupolev.

Dijo que los aviones modernizados serán equipados con nuevos equipos, sistemas de comunicaciones, cabinas y aviónica.

Fuente: http://en.ria.ru/mlitary_news/20120131/171049406.html
 

Grulla

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No se ve un joraca...Eek2

Hay que ver como quedara en los Tu-22M3 Modernizados, según el programa de defensa para el 2020

Tu-22M3 de la Fuerza Aérea Rusa lanzando bombas convencionales. La que parece ser su principal función en la actualidad. El ataque convencional con armas guiadas y no guíadas


Tu-22M2 de Ucrania - Año 1994. Si no me equivoco todos los Tu-22M2/3 de Ucrania fueron al desguaze, de gate guardians y a museos











Tu-22M2 con un AS-4 Kitchen Ventral de la Armada Rusa - Año 1988



Mas fotos de ambos modelos aqui:


Tu-22M1: http://russianplanes.net/st/Tupolev/Tu-22M1

Tu-22M2: http://russianplanes.net/st/Tupolev/Tu-22M2

Tu-22M3: http://russianplanes.net/st/Tupolev/Tu-22M3
 
Esto salio en una pagina pakistani
China fabricaria el Tu 22
China to start production of Tu-22M3 bombers


China has decided to start production of their own indigenous version of the Tu-22M3 bomber under a 1.5 billion dollar agreement with Russia. A total of 36 planes will be produced, which will use extensive Chinese design and technology. The first batch will be produced in 2011.

Like the J-11B, the Chinese version of the Tu-22M3 will completely use Chinese technology and parts.

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Russian military confirmed; after years of intense negotiations, China and Russia finally reached a production line of the introduction of TU-22M3 agreement, Russia agreed to transfer all the technical information, which marks the introduction of China and Russia on the production line of Figure 22M3 finally complete the picture of negotiations to an end. China's future naval air forces equipped with plans 22M3 will be known as "Boom 10."

Russian offer 1.5 billion dollars. Agreed to transfer to China of a "Figure 22M3 production line, now, XAC trial has already begun the process of tension, the second half of next year to create the first prototype aircraft. As has been discontinued for many years in Russia TU22M3, all parts, except engines outside , will be borne by our manufacturing. XAC to quickly access the "map 22M3" "H 10" Trial production of the task, mainly due to imports of six of the previous "Figure 22m3" bombers in the Air Force's experience, as thorough understanding of the Air Force Research Unit "Figure 22M3" node XAC JH technology and development department of the local "map 22M3" provide a strong improvement of the technical R & D demonstration conditions. It is said that the first batch of military orders for 12 planes, the second batch to 24, a total of 36.

Figure 22M3 operational performance:

From a performance point of view, "Backfire," the maximum speed reached Mach 2 and combat radius (based on public data Tupolev Design Bureau) in early-type 2200 km, Americans believe that this figure is false, the Soviets are may be in order to avoid "strategic treaty" and false performance; the U.S. Defense Intelligence Agency that is 5000 kilometers, the Central Intelligence Agency that is at least 3700 kilometers, the U.S. Department of Defense basis that it lacked sufficient combat radius to threaten the United States However, everything at worst to the Air Force believes that if the "Backfire" intend to make of the one-way attacks (ie not to return to base), then its range has been used enough, but intercept it at the time the lack of effective Air Force means (and is the same). Who designed the famous high-speed long-range interceptor aircraft designer - evaluation of Lockheed's Kelly said: "Backfire" appears suddenly to the U.S. Air Force A12 on the termination of the project (design number, after the development of the SR71 reconnaissance aircraft) of the decision regret, and A12 is to intercept "Backfire" The goal of design. The most intense or the U.S. Navy, according to the Soviets date in the negotiations saying, "Backfire" is to deal with "a tight sea and air protection of the large offshore fleet" and design. "Backfire" supersonic flight is still doing a great combat radius, and this supersonic fighter combat radius of the two is really not worth mentioning.

After completion of the task if they want to return to aircraft carriers, high subsonic flight only if the "Backfire" by the intelligence support, it can from the carrier in the United States Air Force base outside the combat radius of take-off, high-speed flying U.S. aircraft carrier battle groups , while the main force of U.S. carrier-based aircraft F4, F14 still "slowly" to hurry, the opportunistic occupation of long-range anti-ship missile launch array position, and a "hit and run" tactics.

The technical conditions at the time, Americans are no countermeasures against such attacks, and can only hope to be able Ji "Backfire" nipped in the bit array to launch the road. So long as the U.S. Navy found a "backfire", will be immediately sent fighters to intercept, which is why many Western public "Backfire" aircraft always have a photo with the reason of Western fighters.

In the late '70s, the United States get the message: The Soviet people are developing long-range airborne air-launched cruise missiles.

No doubt, if the Soviet Union against such missiles mounted on the fire, they would break the balance of power between the two countries. In this case, the Americans asked the Soviet Union made the following commitments: do not give the Backfire intercontinental flights in any technology possible; including the Navy, including aircraft, against the total number of fire no more than 300 aircraft; the number of all backfire must comply with the general number of agreements in Europe.

After several rounds of concessions and negotiations, the Soviet Union finally gave the following commitments: not to backfire with air refueling capability; at any time, while the total number of deployed against the fire, not more than 300, but the Navy is not the inverse of the fire inside, but the inverse of the Navy will fire no more than 200 aircraft.

After the disintegration of the Soviet Union, in order to prevent against the fire was sold to other countries, U.S. assistance to Russia. And the promise is endless, although most of Russia's empty promises comfort, but also the maximum possible to prevent the outflow of the inverse of fire. For Americans, as long as to prevent the export to other countries against the fire, and occasionally talk about the lie is does not matter. Since the constraints of the treaty unrestricted strategy, the performance can backfire system defects and continuous improvement, so the inverse of today is still an extremely powerful fire long-range bombers.​


Source: http://www.defence.pk/forums/chinese-defence/86044-china-start-production-tu-22m3-bombers.html#ixzz2IzxBYBrn
 

Hattusil

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Leer que se "van a vender" da la pauta de que la noticia es falsa. Es casi la mitad de los aviones en servicio en Rusia.
 

Grulla

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Ataque Aéreo contra el aeropuerto de Kopitnari en Georgia

En Agosto del 2008 se desarrolló el conflicto entre Georgia y la Federación Rusa. Durante el mismo la VVS Rusa llevó a cabo una campaña aérea para evitar la participación de la Fuerza Aérea Georgiana en las operaciones sobre el terreno que salvo algunos errores de órdago resultó bastante exitosa. Una de las primeras metas era negar las bases y aeródromos cercanos a Osetia del Sur y, por lo tanto, potenciales puntos desde los que lanzar ataques contra la zona.



El 9 de Agosto del 2008, poco después del inicio de las hostilidades por parte de Georgia, la VVS Rusa atacó el aeropuerto militar de Kopitnari, a unos 15 kms al SurOeste de la ciudad de Kutaisi de la que, a veces, toma el nombre como Base Aérea de Kutaisi...

... a las 10.00 horas del 9 de Agosto se llevó a cabo el primer bombardeo contra la base que, según algunos autores, es atacada de nuevo 2 horas y 40 minutos después, a las 12:40 horas, con los resultados finales que se pueden apreciar en los siguientes gráficos...

.... aparentemente, el bombardeo de las 10:00 horas del 9 de Agosto fue llevado a cabo por 4 bombarderos Tupolev Tu-22M3 probablemente despegando desde laBase aérea de Mozdok con una carga de armamento parecida a la que se puede ver en el siguiente gráfico...


.. con 27 bombas de la categoría FAB-250 cada uno en sus bodegas internas para un total de 108 bombas soltadas sobre la instalación Georgiana, quedando inutilizada, logrando lo que se pretendía. La pista principal y las zonas de estacionamiento fueron alcanzadas de lleno. Además, parece ser que algún avión Georgiano pudo ser alcanzado por los impactos de bomba en la zona de estacionamiento que se remarca en el siguiente gráfico...

El ataque contra la Base Aérea en Kopitnari no pasará a los anales de la historia de la aviación y quizá tampoco de la VVS Rusa, aunque es un hito en el conflicto. Eso sí, utilizando una táctica obsoleta la VVS Rusa logró un gran éxito en su misión de negar las bases entorno a los límites de la República de Osetia del Sur y de Abjasia dificultando las tareas a la Fuerza Aérea Georgiana que salió muy mal parada del conflicto con los rusos.
Como curiosidad, después del conflicto el estudio Holandés de arquitectura UNStudio presentó un proyecto para remodelar las instalaciones de Kopitnari para colocarlo como aeropuerto internacional y, así, aprovechar las instalaciones. Proyecto que ya está aplicado sobre el terreno ...


... incluyendo una torre de control de gran altura...



Fuente: http://charly015.blogspot.com.ar/2013/03/ataque-aereo-contra-el-aeropuerto-de.html
 
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