Noticias de la Armada de Uruguay

Estan mirando material de segunda por lo que he sabido...
Hace bastante tiempo...

-Las OPV Clase Casiopea. las Corbetas Clase Minerva y las Fragatas Clase Soldati



OPV Clase Casiopea (P-404) MMI-Vega



Corbeta Clase Minerva (F-552) MMI-Urania


Fragata Clase Soldati (F-585) MMI-Granatiere


-La Marina Italiana dio de baja y las puso en venta a

4 Fragatas Clase Soldati
4 Corbetas Clase Minerva
4 OPV Clase Casiopea


Saludosss
Roberto
 
Mirandolo bien:


Los "Patrullleros de Altura" clase Soldati (3) (2525 tons) podrían reemplazar a la ROU-1, ROU-2 y otros (históricamente tuvieron 3 fragatas Commandant Rivière: Uruguay, Artigas y Montevideo)


F 583 ITS Aviere 1995 - Cantiere Navale di Ancona, Italy - in service


F 584 ITS Bersagliere 1995 - Cantiere Navale di Ancona, Italy - in service


F 585 ITS Granatiere 1996 - Cantiere Navale di Riva Trigoso, Genua, Italy - in service


Lo único que les pena es la falta de equipo ASW, pero como "Patrulleros" están más que bien.

Otra cosa es que la ANU les pueda operar aún dando de baja todo lo demás que este obsoleto en su parque.

-Corregido-

Saludos
 
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Mirandolo bien:


Los "Patrullleros de Altura" clase Soldati (3) (2525 tons) en caliente podrían reemplazar a la ROU-1, ROU-2 y otros (históricamente tuvieron 3 fragatas Commandant Rivière: Uruguay, Artigas y Montevideo)


F 583 ITS Aviere 1995 - Cantiere Navale di Ancona, Italy - in service


F 584 ITS Bersagliere 1995 - Cantiere Navale di Ancona, Italy - in service


F 585 ITS Granatiere 1996 - Cantiere Navale di Riva Trigoso, Genua, Italy - in service


Lo único que les pena es la falta de equipo ASW, pero como "Patrulleros" están más que bien.

Otra cosa es que la ANU les pueda operar aún dando de baja todo lo demás que este obsoleto en su parque.

Saludos
En el sitio de la MMI, ninguna de las clase Soldati es mencionada, lo que significaría que ya no están en servicio.

https://www.marina.difesa.it/noi-siamo-la-marina/mezzi/forze-navali/Pagine/Homepage.aspx

Saludos
 


Como hizo Guinea Ecuatorial, te vas a Bulgaria, les encargas el casco y luego la terminas localmente.
Pues si, salvando las diferencias algo similar hizo en su tiempo Dinamarca con sus buques tipo Iver Huitfeldt, que mando construir por bloques en Estonia y Lituania. No solo disminuyes costos y puedes hacerlas más rápido sino te concentras en lo que para mi hoy es de mayor valor agregado que es la integración de sistemas y armas.

saludos
 
En dos años los búlgaros/estonios/lituanos o quien sea, te construyen el casco. Las terminaciones en la Argentina en 10 años....o sea....
 
Dentro de lo que puede alcanzar Uruguay con un presupuesto digamos bajo... encontré una opción bastante buena, que son los Cutter de la Guardia Costera de USA.

Robustos, Diesel-Gas, Armables, Baratos, con Hangar y Helipad, Mucha Autonomía, con sensores y CMS ... vía EDA (Excess Defence Articles).

MARITIME SECURITY​

IMDEX Asia: Second US Coast Guard cutter for Bangladesh Navy​

15th May 2015 - 12:00by Grant Turnbull in London
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IMDEX Asia: Second US Coast Guard cutter for Bangladesh Navy


The US Coast Guard (USCG) has transferred a second cutter to the Bangladesh Navy during an official signing ceremony held earlier this month on Coast Guard Island in Alameda, California.

The 378-ft former cutter Rush (WHEC-723) was decommissioned in February 2015 and handed over to the Bangladeshi navy on May 6, where it will operate under the name BNS Somudra Avijan.

Administered by the USCG’s Office of International Acquisition, the handover marks the sixth high-endurance cutter to be sold under the DoD’s Excess Defense Articles (EDA) programme.

Over the next six months, the vessel will undergo a maintenance, upgrade and training period. The USCG will deliver or install around $7 million of new equipment and $5 million-worth of technical and training services, all paid for by Bangladesh.

A 20-member team from the Bangladesh Navy, led by commanding officer Capt Mohammad Waseem Maqsood, arrived in March in preparation to receive the Rush. Around 70 additional crew members will arrive on May 20, according to the USCG.

Former Rush crewmembers will also serve as advisors and assist the Bangladeshi crew until the ship makes its voyage across the Pacific later this year. BNS Somudra Avijan will join former USCG cutter Jarvis, which was commissioned in the Bangladesh Navy as BNS Somudro Joy (F-28) in 2013.

Transferring the legacy vessels is seen as a way of avoiding high disposal costs, approximately $12 million per ship, as well as a way of building and sustaining maritime partnerships in support of the Coast Guard’s national maritime strategy.

To date, under the EDA programme the USCG has transferred two high endurance cutters to the Philippine navy, two to the Nigerian navy and, with the transfer of cutter Rush, two to the Bangladeshi navy.

The high-endurance cutters are currently being replaced by the USCG’s new 418ft National Security Cutters (NSC). Earlier this month, the fifth NSC to be built by Huntington Ingalls, James (WMSL 754), successfully completed her acceptance trials.


Saludos
 
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Transferring Assets through Excess Defense Articles​

Home > International Acquisition > Transferring Assets

Status​

The Coast Guard transferred the former cutter Rush to the Bangladeshi navy at a ceremony in Alameda, California, May 6, 2015, marking the sixth transfer of a Secretary-class 378-foot high endurance cutter through the Office of International Acquisition’s Excess Defense Articles program.

Program Information​

Resources​

Related​

Nigerian cutter

Painting has been completed on the Nigerian’s new vessel, the Thunder (formerly the U.S. Coast Guard cutter Chase, a decommissioned 378-foot high endurance cutter), which has been in drydock in Alameda, Calif. The Thunder departed for its new homeport in Nigeria Nov. 21, 2011. The Thunder was transferred May 13, 2011 to Nigeria through the Excess Defense Article program.

What is the process for transferring assets through the EDA program?​

The Coast Guard sends out a message soliciting interest in excess defense articles after proposing to decommission or retire assets. Countries respond with a letter of interest. The condition of each asset is fully disclosed since EDA transfers take place “as is”. This means that the foreign government will be required to pay for any repair, transportation, and training costs as well as any required support equipment.

The Coast Guard develops a strategic allocation recommendation explaining which countries should receive the assets and forwards the recommendation to the DSCA. Once approved, it is sent to the Department of State and the Congress for final approval. After receiving authority to offer the assets, countries are invited to conduct thorough inspections. While each asset may have different support requirements, the Coast Guard ensures that proper training is provided with each transfer.


Interesante para cualquier país que tenga que vigilar muchas millas náuticas mar adentro y no tenga patrulleros de altura. Interesante tambien porque su diseño es versatil y permite letalización.

Saludos
 
me permito agregar que esos buques están propulsaods por un sistema CODOG - motores diesel y turbinas de gas

realmente caros de operar - no sé si serían convenientes para la Armada de Uruguay
 
Según San Wiki, parece que casi todos los Hamilton ya fueron transferidos o estarían por serlo . Además son buques de 3500 tons, que combinados con plantas CODOG resultan en un costo de operación y soporte oneroso para la función de patrullaje.
 
Según San Wiki, parece que casi todos los Hamilton ya fueron transferidos o estarían por serlo . Además son buques de 3500 tons, que combinados con plantas CODOG resultan en un costo de operación y soporte oneroso para la función de patrullaje.

Si cualquier barco con turbina a gas suena complicado para la AU, encima estos Hamilton son barcos grandes, mas alla de que si ya estan todos designados........... recuerdo que uno fue a Viteman

Saludos
 
Hay diferencia. De 1.900 toneladas del Fassmer a casi 2.700 del de Navantia es algo significativo. Yo iría por el BAM (letalizado si van a ser buques principales)...
 
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