Fuerza Aéra Del Perú Firma Contrato Para Reparar Mig29

OK Nica... ;)

Si Marcos (veo que te acabas de conectar), o alguien sabe como utilizan los ARM con los Mig o los Su, porque me parece raro que un Flogfoot use ARM...

Salute
 

paulo

Forista Sancionado o Expulsado
Moscow, August 13, RIA Novosti. Lima and Moscow signed a contract worth 106 million dollars to modernize 8 MiG-29 fighters that the Peruvian Army acquired in Russia and Belarus at the end of the 90s, Russian newspapers reported today.

"We have embarked on the right foot with the recovery of the operational capability of the Armed Forces and this contract is the best example of this," said the Peruvian defense minister, Antero Flores Aráoz, commenting on the signing of this document at the airbase Chiclayo.

Eight Peruvian Air Force MiG-29S/UB ('Fulcrum-C/B') fighter aircraft are to be upgraded by Russian Aircraft Corporation MiG in a deal announced on 12 August. Renamed MiG-29SMP (P for Peruvian), the fighters will receive improvements from the MiG-29SMT upgrade package, including new avionics, communications and electronic countermeasures systems, multifunction colour displays in the cockpit and HOTAS (hands-on throttle and stick) controls.

More details to the Peruvian MiG-29SMP upgrade:

- two UB two-seaters and six single seaters will be upgraded, the rest of the fleet will be overhauled and returned to active service
- the SMP standard is a bit inferior to SMT, instead of Zhuk-M a new heavily upgraded digital version of the N019 radar will be installed in order to skip the otherwise required structural modifications to the front of the fuselage
- the center of the fuselage will not be modified for larger fuel tanks of the MiG-29SMT version, original engines will be kept, as well.
- the aircraft will get SMT avionics, new RWR and advanced jammer, the present IRST will be replaced by upgraded version for enhanced passive detection and tracking as well as better off-boresight launch capabilities
- digital cockpit with man-machine interface, LCDs and HOTAS from SMT version will be installed
- the entire upgrade will be carried out by Peruvian Air Force's SEMAN (Servicio de Mantenimiento) facility, only the RD-33 engines will be refurbished in Russia
 
S

SnAkE_OnE

seguramente incluira estructura de mantenimiento y la formacion de los tecnicos.. cual es el numero actual de la flota de MIG-29 en la FAP?
 

Teseo

Colaborador
OK Nica... ;)

Si Marcos (veo que te acabas de conectar), o alguien sabe como utilizan los ARM con los Mig o los Su, porque me parece raro que un Flogfoot use ARM...

Salute

Con el RWR L-150 y el equipo de telemetría pasiva por triangulación y cinemática AUTs que está incorporado...usando un MFD como input de usuario, se tienen diversos modos de operación...

No sé, si podes ser mas específico te contesto mas específicamente.
 
Mil gracias Marcos! Basicamente ya me respondiste, no tenia idea que los Su-25 tenian capacidad real SEAD, incluso basica...

Abrazo!
 

Teseo

Colaborador
Los Su-25UB modernizados por Bielorrusia para el Perú (con un CRT visualizador de funciones en la estación del WSO/instructor y un pod especialista con el RHAWS), porque el Su-25/UB original, no pueden usar ARM (a diferencia de los Su-17, MiG-27 y Su-24)
 
Una pregunta para los sabios, hay alguna posibilidad que se puedan modernizar esos Mig-29 al nivel del Mig-35, con empuje vectorial y todos los chiches. Creo que seria un golazo para la FAP invertir un poco mas ya que esta en el baile y tener terribles bichos.
 

joseph

Colaborador
Colaborador
Maximino II primero habria que ver como queda finalmente el Mig-35 pero no creo ya que hay muchas diferencias tanto de electronica como fisicas.
 
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