El Club de los Bombarderos de Posguerra

BIGUA82

VETERANO DE GUERRA DE MALVINAS
Colaborador
El que le puso una sonda de reabastecimiento al Tu-160... cuantas vueltas al mundo pensaba hacerlo dar? homepen

saludos
Macielitus
Mismo razonamiento cabe para el B-52....hasta cuando? hasta que el aceite pierda su capacidad de lubricacion.La tripulacion siempre está avituallada para 48 hs de operacion.
 
Macielitus
Mismo razonamiento cabe para el B-52....hasta cuando? hasta que el aceite pierda su capacidad de lubricacion.La tripulacion siempre está avituallada para 48 hs de operacion.

Exacto, la pregunta aplica igual. Como siempre desburrando! Gracias, señor!

saludos
 
Macielitus
Mismo razonamiento cabe para el B-52....hasta cuando? hasta que el aceite pierda su capacidad de lubricacion.La tripulacion siempre está avituallada para 48 hs de operacion.
Indeed.
Members of the 394th participated in Operation ENDURING FREEDOM (OEF) by flying the first of a series of long duration missions. Two B-2s, the Spirit of Georgia and the Spirit of America, departed Whiteman AFB on October 7, 2001, bombed targets in Afghanistan, and then went on to land at a forward location following missions lasting 40.3 and 44.3 hours, respectively. Following engine running crew changes, the B-2s and crews returned to Whiteman October 9 after sorties lasting 29 hours each for the two bombers. Total engine run time for the two B-2s was 69.3 and 73.3 hours, respectively. The sortie accomplished in the Spirit of America (73.3 hours) was the longest combat sortie in the history of the U.S. Air Force to date.

"We touched down after being 44.3 hours in the air. For Brian and I, the mission was over, but not for the Spirit of America. While we unloaded our gear, maintenance troops put oil into the running engines of the B-2. A fresh crew of two B-2 pilots got on board and within 45 minutes the stealth bomber was airborne for its 30-hour journey back to Missouri. While we flew more than 44 hours on our mission, the Spirit of America and five other B-2s operated for more than 70 hours without stopping. Not one aircraft broke or encountered engine trouble during the first three days. It is a true testament to the incredible engineering and design of the aircraft".
 

BIGUA82

VETERANO DE GUERRA DE MALVINAS
Colaborador
Boris
Muchas gracias por tu aporte.
Tuve la suerte de intercambiar relatos con tripulantes de los B-2.
Cuando fueron notificados de estas misiones,y antes del despegue el Jefe de Escuadron,salió velozmente con su auto,actitud que asombró a todos en la Sala de Operaciones.Fué hasta un supermercado W.....t y compró dos sillas de pesca plegables,esas que son de lona....para que los pilotos se turnaran cada 30 minutos y descansen de sus asientos eyectables mientras volaban hacia el blanco o en el trayecto de regreso,obviamente que en la fase de aproximacion y ataque estaban los dos en sus posiciones.
Un bombardero que costaba casi dos billones de peso,tenía descansando a sus pilotos en una silla de 10 dolares.!!!!!
 
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