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<blockquote data-quote="Rumplestilskin" data-source="post: 602868" data-attributes="member: 229"><p>Un detalle sobre el diseño del PAK-FA, y la -para algunos- herética e imperdonable falta de conductos en S para ocultar los motores (cosa que Sujoi ya hizo con el Su-47); de un artículo sobre los estudios japoneses para un caza de 6º generación: </p><p></p><p> <em>Another compromise was to allow a line of sight from the inlets to the engine face over a narrow range of angles. A greater bend in the ducts would have ensured that radar waves would have to bounce off the structure at least once on their way to the engine face, but such an arrangement would have greatly increased the frontal cross section and drag of the aircraft.</em></p><p><em></em></p><p><em>The institute will not discuss whether it will fit the ducts with radar blockers—vanes that attenuate radio waves—but Mitsubishi Heavy Industries, the presumed builder of the ATD-X, has made such devices.</em></p><p></p><p> <a href="http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?channel=Check6&id=news/awst/2010/11/15/AW_11_15_2010_p37-268697.xml&headline=Japan%20Keeps%20Pilot%20In%20Sixth-Gen%20Concept&next=20" target="_blank">Japan Keeps Pilot In Sixth-Gen Concept | AVIATION WEEK</a></p><p></p><p> Los ingenieros no son tontos, las diferentes configuraciones son soluciones a diferentes problemas y todo diseño de avión es un compromiso (los conductos en S, por otro lado, pueden ser una apuesta a la simplicidad)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rumplestilskin, post: 602868, member: 229"] Un detalle sobre el diseño del PAK-FA, y la -para algunos- herética e imperdonable falta de conductos en S para ocultar los motores (cosa que Sujoi ya hizo con el Su-47); de un artículo sobre los estudios japoneses para un caza de 6º generación: [I]Another compromise was to allow a line of sight from the inlets to the engine face over a narrow range of angles. A greater bend in the ducts would have ensured that radar waves would have to bounce off the structure at least once on their way to the engine face, but such an arrangement would have greatly increased the frontal cross section and drag of the aircraft. The institute will not discuss whether it will fit the ducts with radar blockers—vanes that attenuate radio waves—but Mitsubishi Heavy Industries, the presumed builder of the ATD-X, has made such devices.[/I] [url=http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?channel=Check6&id=news/awst/2010/11/15/AW_11_15_2010_p37-268697.xml&headline=Japan%20Keeps%20Pilot%20In%20Sixth-Gen%20Concept&next=20]Japan Keeps Pilot In Sixth-Gen Concept | AVIATION WEEK[/url] Los ingenieros no son tontos, las diferentes configuraciones son soluciones a diferentes problemas y todo diseño de avión es un compromiso (los conductos en S, por otro lado, pueden ser una apuesta a la simplicidad) [/QUOTE]
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