Noticias de la Fuerza Aérea de Paquistán

Guitro01

Forista Sancionado o Expulsado
Pakistán comprará en EEUU la mitad de los cazas F-16 que tenía previsto inicialmente


Pakistán reducirá a la mitad el número de los cazas multipropósito F-16 que va a importar desde EEUU, escribe el miércoles el diario pakistaní Dawn citando fuentes diplomáticas.

El nuevo Gobierno ha tomado esta decisión tras analizar la situación financiera del país, explica el periódico.

Originalmente, EEUU y Pakistán acordaron un pedido militar por valor de 5,1 mil millones de dólares. El importe incluía la adquisición de 36 aviones de guerra evaluados en tres mil millones de dólares. La suma restante debía gastarse en la compra de otras armas y piezas de repuesto, así como en la modernización de los aviones F-16A/B que Pakistán recibió de EEUU en la década del 80.

La versión actualizada del plan deja en la mitad el número de los F-16 a comprar en EEUU y limita la modernización del parque actual de los cazas con un presupuesto de 1,3 mil millones de dólares.
 

Red_Star

Colaborador
Colaborador
La compra de 36 aviones había quedado en entredicho luego del terremoto que azotó el país. Se llegó a pensar que se iba a cancelar por completo la operación, luego de firmó por 18 aparatos y se dejaron como opciones los otros 18, opciones que por lo posteado por Guitro no se ejercerán.

Saludos
 
Guitro01 dijo:
Pakistán comprará en EEUU la mitad de los cazas F-16 que tenía previsto inicialmente

Noticia algo vieja, ya lo aclaró Red Star y el programa F-16 en Paquistán es el sig.:

18 F-16C/D Block 52 de nueva construcción
36 F-16A/B Block 15 modernizados a MLU (adquiridos a EEUU)
28 F-16A/B Block 15 modernizados a MLU (F-16 originales de Paquistán)

Total: 82 ejemplares.
 

Guitro01

Forista Sancionado o Expulsado
Red_Star dijo:
La compra de 36 aviones había quedado en entredicho luego del terremoto que azotó el país. Se llegó a pensar que se iba a cancelar por completo la operación, luego de firmó por 18 aparatos y se dejaron como opciones los otros 18, opciones que por lo posteado por Guitro no se ejercerán.

Saludos

Red tendras algo mas de data que estaba incluido en este contato para llevar el precio a unos 82 millones de U$S cada uno en promedio?

Gracias
 
El plan original (2006, pre terremoto), era:


Item 1: 36 New F-16 Block 50/52s - $3 billion

The package for Pakistan's new F-16s also includes:

* 36 F-16C/D Block 50/52 aircraft with either the F100-PW-229 or F110-GE-129 Increased Performance Engines (IPEs) and APG-68(V)9 radars;
* 7 spare F100-PW-229 IPE or F110-GE-129 IPE engines;
* 7 spare APG-68(V)9 radar sets;
* 36 Joint Helmet Mounted Cueing Systems (JHMCS);
* 36 AN/ARC-238 SINCGARS radios with HAVE QUICK I/II;
* 36 Conformal Fuel Tanks (pairs) that fit along the aircraft's sides to give them extra range;
* 36 Link-16 Multifunctional Information Distribution System-Low Volume Terminals; DID has covered the tactical uses of MIDS-LVT Link 16 systems;
* 36 Global Positioning Systems (GPS) and Embedded GPS/Inertial Navigation Systems;
* 36 APX-113 Advanced Identification Friend or Foe Systems;
* 36 Advanced Integrated Defensive Electronic Warfare Suites without Digital Radio Frequency Memory (DRFM); or AN/ALQ-184 Electronic Counter Measures pod without DRFM; or AN/ALQ-131 Electronic Counter Measures pod without DRFM; or AN/ALQ-187 Advanced Self-Protection Integrated Suites without DRFM; or AN/ALQ-178 Self-Protection Electronic Warfare Suites without DRFM;
* 1 Unit Level Trainer;


Associated support equipment, software development/integration, modification kits, capability to employ a wide variety of munitions, spares and repair parts, flight test instrumentation, publications and technical documentation, CONUS-personnel training and training equipment, U.S. Government and contractor technical and logistics personnel services, and other related requirements to ensure full program supportability.

The principal contractors will be:

* Lockheed Martin Aeronautics Company, Fort Worth, TX;
* Lockheed Martin Missile and Fire Control, Dallas, TX;
* BAE Advanced Systems Greenlawn, NY;
* Boeing Corporation Seattle, WA;
* Boeing Integrated Defense Systems: St Louis, MO; Long Beach, CA; San Diego, CA;
* Raytheon Company: Lexington, MA; Goleta, CA;
* Raytheon Missile Systems in Tucson, AZ;
* Northrop-Grumman Electro-Optical Systems in Garland, TX;
* Northrop-Grumman Electronic Systems in Baltimore, MD;
* United Technology Company subsidiary Pratt & Whitney in East Hartford, CT; or
* General Electric Aircraft Engines in Cincinnati, OH. There are no known offset agreements in connection with this proposed sale. Implementation of this proposed sale will require multiple trips to Pakistan involving U.S. Government and contractor representatives for technical review/support and program management of the aircraft.


Item 2: Weapons for F-16C/D Block 50/52 Aircraft - $650 Million

# The Government of Pakistan has requested a possible sale of:500 AIM-120C5 Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM);
# 12 AMRAAM training missiles
# these have seeker warheads, but lack engines;
# 200 AIM-9M-8/9 Sidewinder Short-Range Air-Air Missiles; they are the version before the fifth-generation AIM-9X;
# 240 LAU-129/A Launchers
# these support AMRAAM or Sidewinder missiles;
# 500 Joint Direct Attack Munition (JDAM) Guidance Kits: GBU-31/38 Guided Bomb Unit (GBU) kits;
# 1600 Enhanced-GBU-12/24 GBUs;
# 800 MK-82 500 pound General Purpose (GP) and MK-84 2,000 pound GP bombs;
# 700 BLU-109 2000 pound bunker-buster bombs with the FMU-143 Fuse; and,
# Associated support equipment, software development/integration, modification kits, capability to employ a wide variety of munitions, spares, and repair parts, flight test instrumentation, publications, and technical documentation, CONUS-personnel training and training equipment, U.S. Government and contractor technical and logistics personnel services, and other related requirements to ensure full program supportability will also be provided.

The total value, if all options are exercised, could be as high as $650 million.

The principal contractors will be:

* BAE Advanced Systems in Greenlawn, NY;
* Lockheed Martin Aeronautics Company in Fort Worth, TX;
* Lockheed Martin Missile and Fire Control in Dallas, TX;
* Northrop-Grumman Electro-Optical Systems in Garland, TX; and,
* Northrop-Grumman Electronic Systems in Baltimore, MD. There are no known offset agreements in connection with this proposed sale. Implementation of this proposed sale will require multiple trips to Pakistan involving U.S. Government and contractor representatives for technical review/support, program management, and modification of the aircraft.


Item 3: F-16A/B Mid-Life Update Modification Kits - $1.3 billion

The Government of Pakistan has requested a possible sale of 60 F-16A/B Mid-Life Update (MLU) modification and Falcon Star Structural Service Life Enhancement kits consisting of:

* APG-68(V)9 with Synthetic Aperture Radar or the APG-66(V)2 radar;
* Joint Helmet Mounted Cueing Systems (JHMCS);
* AN/APX-113 Advanced Identification Friend or Foe Systems;
* AN/ALE-47 Advanced Countermeasures Dispenser Systems;
* Have Quick I/II Radios;
* Link-16 Multifunctional Information Distribution System-Low Volume Terminals (MIDS-LVT);
* SNIPER (formerly known as AN/AAQ-33 PANTERA) targeting pod capability;
* Reconnaissance pod capability;
* Advanced Air Combat Maneuvering Instrumentation Units (for training);


MDE included in the MLU modification and structural upgrade kits;

* 21 ALQ-131 Block II Electronic Countermeasures Pods without the Digital Radio Frequency Memory (DRFM); or ALQ-184 Electronic Countermeasures Pods without DRFM;
* 60 ALQ-213 Electronic Warfare Management Systems;
* 1 Unit Level Trainer;
* 10 APG-68(V)9 spare radar sets.


Also included are radars, modems, receivers, installation, avionics, spare and repair parts, support equipment, CONUS-personnel training and training equipment, technical assistance, publications and technical documentation, system drawings, U.S. Government and contractor engineering, and other related logistics elements necessary for full program support.

The estimated cost is $1.3 billion.

According to the DSCA, Pakistan intends to purchase the MLU Program equipment "to enhance survivability, communications connectivity, and extend the useful life of its F-16A/B fighter aircraft. The modifications and upgrades in this proposed sale will permit Pakistan's F-16A/B squadron to operate safely and enhance Pakistan's conventional deterrent capability. Pakistan's air fleet can readily use these updates to enhance and extend the life of its aircraft."

The principal contractors will be:

* BAE Advanced Systems in Greenlawn, NY;
* Lockheed Martin Aeronautics Company in Fort Worth, TX;
* Lockheed Martin Missile and Fire Control in Dallas, TX;
* Northrop-Grumman Electro-Optical Systems in Garland, TX; and,
* Northrop-Grumman Electronic Systems in Baltimore, MD.



Item 4: F-16A/B Engine Modifications & UP/STAR - $151 Million

The third contract involves Engine Modifications and Falcon UP/STAR Structural Upgrades as well as associated equipment and services. The total value, if all options are exercised, could be as high as $151 million.

More specifically, the Government of Pakistan has requested engine improvements and structural modifications to its F-16 fleet, which includes a possible sale of:

* 14 F100-PW-220E engines;
* 14 Falcon UP/STAR F-16 structural upgrade kits;
* De-modification and preparation of 26 aircraft;
* Support equipment;
* Software development/integration;
* Modification kits;
* Spares, and repair parts;
* Flight test instrumentation;
* Publications and technical documentation;
* Personnel training and training equipment;
* U.S. Government and contractor technical and logistics personnel services, and other related requirements to support the program.


The principal contractors will be:

* Lockheed Martin Aeronautics Company in Fort Worth, TX; and,
* United Technology Company subsidiary Pratt & Whitney in East Hartford, CT.



Potential Controversies

The DSCA has said that "Release of this system would not significantly reduce India's quantitative or qualitative military advantage". India disagrees and military experts in Delhi will likely note that the same equipment (GPS, targeting pods, bunker-busters) that could potentially find uses against al-Qaeda terrorists in Pakistan's "lawless frontier" could also be used in precision strikes on India's military facilities in the event of war.

The DSCA counters that release of the F-16C/D Block 50/52 aircraft to Pakistan "will neither affect the regional balance of power nor introduce a new technology as this level of capability or higher already exists in other countries in the region". India does operate more advanced SU-30MKI aircraft with R-77 "AMRAAMski" missiles, advanced avionics, et. al.; these are superior in range, armament, and maneuverability to Pakistan's F-16s and will remain so. Meanwhile, India's $7-10 billion MRCA competition is certain to introduce 125-200 aircraft that are certain to be more advanced than the F-16 Block 50/52.

The U.S. DSCA adds in its submission to Congress that "The modification of the engines and Falcon UP/STAR structural updates will provide capable F-16s that can be used for close air support in ongoing operations contributing to the GWOT." The DSCA also cites the June 2004 designation of Pakistan as a Major Non-North Atlantic Treaty Organization Ally in its submission. The British commander of NATO's ISAF force in Southern Afghanistan sees Pakistan's role in a rather different light, however; he recently noted that al-Qaeda in Afghanistan is still run out of Pakistan (specifically Quetta), with Pakistani knowledge and even support from Islamist elements in its security apparatus. Ah, the dynamics of counter-insurgency in tribal societies. Pakistan angrily denies this, of course.

India's objections to this sale have been muted thus far, and phrased carefully to emphasize their effect on India-Pakistan ties rather than India-U.S. ties. Meanwhile, President Bush's personal diplomacy approach has fostered a strong relationship with Gen. Musharraf that is inclined to view such requests favourably as part of the U.S.A.'s 3-corner balancing act in the region. Barring unusual circumstances, therefore, it's reasonable to expect this sale to go through with little more than a concerned speech or two in Congress.

Courtesy of Defense Security Cooperation Agency (DSCA)
 

Shandor

Colaborador
Colaborador
LA FUERZA AEREA DE PAKISTAN RECIBE LOS DOS PRIMEROS AVIONES IL-78MP

Dos aviones para reabastecimiento en vuelo IL-78MP Midas llegaron a Pakistán, al parecer los primeros de cuatro comprados a Ucrania. Aunque la fuerza aérea de Pakistán (PAF) no ha realizado comentarios, los dos aviones aterrizaron en el aeropuerto internacional de Jinnah en Karachi y eran claramente visibles desde el salón de observación con su coloración gris de baja visibilidad, característico de la PAF. Aunque es inusual que dos aviones militares no aterricen en la base aérea próxima de Masroor o de Faisal, su presencia valida los informes aparecidos el pasado mes de noviembre en medios locales sobre su inminente llegada. Pero lo informado en Cobham, sobre las vainas de reaprovisionamiento de combustible que equipaban a los IL-78 de Pakistán, fue incorrecto. Un oficial dijo en la exposición pakistaní de la defensa, IDEAS2008 en Cobham, que las vainas seguían siendo las UPAZ diseñadas en la Unión Soviética y que los kits que reaprovisionan de combustible en la recepción del avión, tal como el Mirage III actualizado nuevamente, era probable que fuera de origen sudafricano. El IL-78 dará a la PAF su primera capacidad de reaprovisionamiento de combustible aerotransportada. Ayudarán a entrenar a los equipos paquistaníes en técnicas de reaprovisionamiento de combustible en vuelo, y una vez que sea operacional serán utilizados para reaprovisionar de combustible al Mirage III y eventualmente al JF-17 Thunder. En otro orden, los oficiales de la fuerza aérea confirmaron un pedido por 108 millones de dólares de 100 misiles antiradiación MAR-1 de la compañía brasileña Mectron, bajo un contrato firmado en abril pero revelado recién ahora. Pocos detalles se saben sobre el MAR-1, y por muchos años su existencia fue negada. Con la confirmación del contrato, Pakistán aparece como el primer cliente de exportación para el misil, que está también en servicio con la fuerza aérea brasileña.
de espejo aeronautico.
 

Shandor

Colaborador
Colaborador
China entregó a Pakistán ocho entrenadores avanzados que serán utilizados para la formación de pilotos en la transición al avión de combate de cuarta generación. Los ocho jets Karakoram K-8P fueron entregados en una ceremonia realizada en una base de la Fuerza Aérea de Pakistán (PAF) presidida por el subdirector del personal aéreo (operaciones) y de una delegación china, informa la declaración oficial. El avión de combate JF-17 Thunter y los jets de entrenamiento K-8P han sido desarrollados en conjunto por Pakistán y China, que tienen lazos cercanos en materia de defensa. El K-8P es un entrenador avanzado que se está utilizando ya en la academia de la PAF en Risalpur para formar a pilotos de combate. La declaración dice que los jets K-8P habrían mejorado considerablemente el entrenamiento básico de los pilotos de la PAF y provisto de una potente plataforma para su transición directa al avión de combate de cuarta generación.

de espejo aeronautico.
 

pulqui

Colaborador
 
asi es, ahora no se cuales seran las diferencias con el K8 basico, seguramente los Pakistanies le habran incorporado electronica y/o navegacion occidental, para aggiornarlo mas a sus cazas,
quizas no sea tan malo despues de todo!
 
Gracias hombre ahora voy a buscar en la red info de ese entrenador para ver

por cierto no se han dado cuenta que se parecen casi todos los modelos
el de inglaterra, el chino, ese de argentina, any
 
vermole pense que era un poco mas atrasado ah simple vista tiene pantalla multifunción y a pinta que tiene proyectar mapas digitales. nah ya busco el web para ver que tan avanzado es
 

cosmiccomet74

Colaborador
Colaborador
Amigo Venezolano, el IA63 Pampa Serie II no tiene nada que envidiarle al K8, el disenio del Pampa original fue originado en la Dornier...con eso te digo todo.

No se lo puede comparar con un Bae Hawk o el Alpha Jet, ya que son entrenadores con capacidades de ataque sustentables.

Al Pampa lo podes comparar con el Casa C101 con el que comparte el motor, asi como con el Sia Marchetti S211 asi como con los Aermacchi MB339.

Hace un par de anios se le hizo un retrofit de la avionica que lo hace compatible con el entrenamiento de transicion a los aviones caza-bombarderos de 4ta generacion.

Saludos.
 

rojo

Desde el Nacional
Colaborador
no se a uds pero en las fotos no les da la sensacion de que se desarma este avion chino??? comparenlo con la foto del pampa al pampa se lo ve mas armadito mucho mas lindo
 
la verdad???... no .. y por lo tengo entendido pecan justamente de todo lo contrario... se dice que son "demasiado pesados" para entrenadores primarios y que son muy duros....
tambien que los modelos originales estaban equipados de manera muy espartana y con instrumental antiguo, habra que ver que tal vienen estos de pakistan que supongo deben tener una instrumentacion acorde a los cazas que operaran proximamente (Jf-17/ J-10)
 

rojo

Desde el Nacional
Colaborador
si no digo sean malos , hablo de pinta a mi no me gustan por lo menos a simple vista
 
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