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Malvinas 1982
El Ataque al Portaaviones HMS Invencible
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<blockquote data-quote="SMS" data-source="post: 3331467" data-attributes="member: 17858"><p>Para comparar mira el relato de Inskip del 14 de junio.</p><p></p><p>As my mind registered, ‘Oh shit!’, I called the ops room on</p><p>command open line (COL, the intercom linking the ops room</p><p>and outstations) and can very clearly remember the</p><p>conversation that followed, ‘Ops room, have you got that fast</p><p>moving contact 020 at eight miles?’ After a short pause, Greg</p><p>Gilchrist the Principal Warfare Officer replied, ‘It’s a</p><p>helicopter!’ I replied, ‘It is moving too bloody fast!’ and he</p><p>responded that it was an aircraft. I immediately ordered,</p><p>‘Starboard 35!’ The helmsman replied, ‘Port 35’, applying port</p><p>rudder. I literally screamed, ‘NO! STARBOARD 35!’</p><p></p><p>I also monitored the ship’s head marker on each</p><p>sweep in preparation for reversing the wheel to stop the turn at</p><p>the critical moment. I concentrated very hard on the turn since</p><p>I would need to reverse the wheel at precisely the right</p><p>moment to steady on 190 degrees if we were to successfully</p><p>bounce the missile off the ship’s side; I had less than 5 degrees</p><p>leeway for error. With full rudder at 25 knots, exactly how</p><p>many degrees before 190 should I order ‘Port 20’?</p><p></p><p></p><p>Solo un par de parrafos, es mucho mas largo. Aca si aparece el relato de un marino. Da datos de rumbos, angulos de timon, velocidad, etc...totalmente ausentes en el relato del 30 de mayo. El 30 de mayo cuando dice que "we immediately reversed course" ni siquiera uno sabe si viraron por babor o estribor, lo que es muy importante porque luego dice "I sighted the smoke trail fine on the starboard bow", si viraron por estribor puede ser que cuando la proa estaba al S haya visto el misil por la amura de estribor, pero si viro por babor para ver el misil por la amura el misil tendria que estar hacia el N de su posicion, de hecho alejandonse y no acercandose. </p><p></p><p>En mi opinion...el relato de Inskip del 30/5 es falso. Sobre todo basado en que en el ploteo del radar del Invincible segun el informe de noviembre el Glamorgan siguio navegando hacia el N y nunca en los 10 min cambio de rumbo.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SMS, post: 3331467, member: 17858"] Para comparar mira el relato de Inskip del 14 de junio. As my mind registered, ‘Oh shit!’, I called the ops room on command open line (COL, the intercom linking the ops room and outstations) and can very clearly remember the conversation that followed, ‘Ops room, have you got that fast moving contact 020 at eight miles?’ After a short pause, Greg Gilchrist the Principal Warfare Officer replied, ‘It’s a helicopter!’ I replied, ‘It is moving too bloody fast!’ and he responded that it was an aircraft. I immediately ordered, ‘Starboard 35!’ The helmsman replied, ‘Port 35’, applying port rudder. I literally screamed, ‘NO! STARBOARD 35!’ I also monitored the ship’s head marker on each sweep in preparation for reversing the wheel to stop the turn at the critical moment. I concentrated very hard on the turn since I would need to reverse the wheel at precisely the right moment to steady on 190 degrees if we were to successfully bounce the missile off the ship’s side; I had less than 5 degrees leeway for error. With full rudder at 25 knots, exactly how many degrees before 190 should I order ‘Port 20’? Solo un par de parrafos, es mucho mas largo. Aca si aparece el relato de un marino. Da datos de rumbos, angulos de timon, velocidad, etc...totalmente ausentes en el relato del 30 de mayo. El 30 de mayo cuando dice que "we immediately reversed course" ni siquiera uno sabe si viraron por babor o estribor, lo que es muy importante porque luego dice "I sighted the smoke trail fine on the starboard bow", si viraron por estribor puede ser que cuando la proa estaba al S haya visto el misil por la amura de estribor, pero si viro por babor para ver el misil por la amura el misil tendria que estar hacia el N de su posicion, de hecho alejandonse y no acercandose. En mi opinion...el relato de Inskip del 30/5 es falso. Sobre todo basado en que en el ploteo del radar del Invincible segun el informe de noviembre el Glamorgan siguio navegando hacia el N y nunca en los 10 min cambio de rumbo. [/QUOTE]
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